Secebis peringatan~

Bilamana diri diwaqaf untuk perjuangan Islam, jgn sesekali berniat utk meloloskan diri.. sekali melangkah kehadapan maka teruskan langkah itu... jgn pernah terlintas untuk melepaskan ikatan rabitah perjuangan... walau ribuan tribulasi melanda, yakinlah kemenangan pasti tiba...derita kita adalaah derita umat terdahulu, penat kita hari ini untuk generasi akan datang... teruskan beramal kerana Allah~

Wednesday 7 September 2011

Rindu Kamu~

Salam ceria pada sidang pembaca...

Teriknya matahari kala jam 0330 petang di sebuah pekan kecil ini.... membawa chingu melayang pada sebuah kenangan... kenangan terindah.... 
'Allah, panasnya. laju peluh membasahi tubuh'... ' praktikal d masyar nih ukhti...'

INSAN PERTAMA

Dia, yang chingu kenali 2 tahun yg lepas.. seorang yang chingu rasa sempoi... kata2nya, caranya dan stylenya... hanya sedetik perjumpaan kala program, namun takdir Allah menemukan kami tahun lepas.. lantas kami rapat, saling membahu dan saling merasa... herm, senang sungguh chingu dengannya... moga ukhuwah kami hingga ke jannahNya ::

INSAN KEDUA

Kala hati merindu, minda terbayang... dia juga turut merasakannya... 1 msg receive.. view... 

kerinduan pada Allah melahirkan jiwa2 yg rela bekorban
kecintaan pada Allah melahirkan insan2 yg penuh kesungguhan
ketaatan pada Allah melahirkan hati2 yg penuh ketenangan
semoga dirimu selalu dibawah rahmat Allah
sama2 kita doa supaya hati kita di bawah 
pengawasan Allah.. ameen~
salam sayang dan rindu buat sahabat kecintaan

chingu pun sayang dan rindu pada anti... sungguh ! lama chingu tak berbual berkongsi cerita meluah rasa pada sahabat seperjuangan yang seusia dengan chingu... yang sama2 dulu bangun dan bertatih di atas lebuhraya dakwah dan tarbiyah ini... buat dirimu ukhtiku, moga sama2 thsabat dalam jalan ini... gencar kita gencar !! 

INSAN KETIGA

Dahulu, kita pernah sesuka hati berkongsi rasa... detik2 dilalui bersama... namun, sampai satu ketika ukhuwah kita diuji... kata2 ukhuwah fillah abadan abada kita ditagih... dan pada ketika itu, kita masing2 berteleku... whats going on ?! lantas, kita bermasam muka berangin dingin... lama kita begitu, memendam rasa... ego yang mungkin bertempat. huh !! namun kini, angin sudah berubah arah... muka sudah kembali tersenyum, sakat menyakat... namun ia tidak sama seperti dahulu... Chingu sayang kamu ! kamu kakak chingu ::

INSAN KETIGA

Ukhti, jazakillah kerana sabar dalam memahami chingu... selama mana kita kenal... chingu respect arr dengan ukhti... kesabaran dalam kelembutan... diam2 ubi berisi. yeah!! tu la peribahasa sesuuaii dengan ukhti... chingu sayang ukhti, ukhti ingat.. kita sama2 bermula di tanah subur itu... kita sama2 bertatih, chingu belajar dengan ukhti belajar dengan chingu... banyak perkara kita harung bersama... namun, takdir menetapkan kita tidak berada dalam laluan yg sama, tapi tidak apa la ukht.. ia mengajarkan kita erti keikhlasan... biru warna kegemaranmu, serba biru... chingu dgn hijaunya damai ::

chingu muslimah~

3 comments:

  1. insan pertama, kedua, ketiga dan keempat... lalala~

    ReplyDelete
  2. kita macam terasa insan ketiga la, hehe.ke perasan je nhe.

    ReplyDelete
  3. den mcm takdo je..hehe
    lenny,rindu kamu juger T_T

    ReplyDelete